سوء‌قصد به جان مشاور ارشد رئیس‌جمهوری اوکراین

روسیه دست داشتن در این حمله را رد کرد

خودرو حامل سرگی شفیر هدف ۱۸ گلوله قرار گرفت-AFP

خودرو حامل یکی از دستیاران ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز چهارشنبه در حومه پایتخت هدف حمله قرار گرفت، اما به او آسیبی نرسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام اوکراینی آن حمله را «تلاش برای سوء‌قصد» به جان سرگی شفیر دانست، و زلنسکی نیز گفت شاید پیامی برای او بوده است.

بنا به اعلام پلیس، هیچ گونه آسیبی به شفیر نرسیده است، اما راننده او در جریان حمله که نزدیک روستای لسنیکی در اطراف شهر کی‌یف انجام گرفت، زخمی شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادستانی اوکراین گفته است که خودرو حامل این مقام ارشد دولتی هدف ۱۸ گلوله قرار گرفت و در بدنه خودرو در سمت راننده، جای چند گلوله دیده می‌شود.

شفیر در یک نشست خبری گفت کاری نکرده است که کسی قصد جان او را بکند و حمله امروز را «ارعاب» دانست، و افزود که رئیس جمهوری مرعوب نخواهد نشد.

سرگی شفیر، سرپرست گروه مشاوران رئیس جمهوری اوکراین است. پلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پرونده جنایی برای آغاز تحقیقات تشکیل شده است. 

رئیس جمهوری اوکراین که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته است، گفت در حال حاضر نمی‌داند که چه کسی مسئول آن حمله است.

زلنسکی اضافه کرد که در این صورت، «ارسال پیام برای من از طریق تیراندازی به دوستانم، (نشانه) ضعف است.» 

برخی، از جمله الکساندر کورنینکو، رئیس حزب متبوع زلنسکی، از احتمال دست داشتن روسیه در سوء‌قصد امروز گفته‌اند و آن اشارات، واکنش مسکو را به دنبال داشت.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در سخنانی به رویترز، آن اتهام را رد کرد و گفت چنین احتمالی هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

در سال‌های اخیر، به دلیل حمایت مسکو از جدایی‌طلبان شرق اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه، روابط کی‌یف و مسکو به شدت تیره شده است.

بیشتر از جهان